סוגי אירוח במלונות

כאשר בוחרים מלון, בין אם בישראל ובין אם באחת ממדינות העולם האחרות, צריך להתבונן על לא מעט פרמטרים ביחס אליו. המציאות מראה שאחד המשתנים העיקריים שצריך להכניס לתוך משוואת הבחירה שלהם הוא סוג האירוח שלהם במלון. הדבר ישפיע לא רק על חווית השהות במלון, אלא גם על המחיר ואפילו על ההנאה בטיול עצמו. אז מהן דרגות האירוח המקובלות? ומהם היתרונות והחסרונות של כל אחת מהן?

לינה בלבד

את הסקירה ראוי להתחיל עם האירוח הבסיסי ביותר שיש, שהוא גם לרוב הזול מכולם: אירוח על בסיס לינה בלבד, ללא ארוחות. בחלק מהמקרים מדובר במלון שלא מכין כלל ארוחות, בעוד שבאחרים אפשר להוסיף אותם בתוספת תשלום במקום עצמו. כאשר בוחרים במלון שלא מציע ארוחות כן חשוב לוודא האם בחדרים שלו יש את התשתיות הדרושות להכנת אוכל בצורה עצמאית: מקרר, מיקרוגל, מחבת, כלי אוכל וכן הלאה.

יש לציין כי מרבית הישראלים לא מתים, בלשון המעטה, על חבילות אירוח על בסיס לינה בלבד. הן מצריכות מהם לרכוש מצרכים, מה שלא תמיד נוח או זול, או לחלופין מצריכה מהם לבקר בכל בוקר במסעדה או בבית קפה הנמצא (בתקווה) בסמוך למלון.

ארוחת בוקר

לינה נפוצה מאד באירופה (אבל לא רק) היא על בסיס ארוחת בוקר בלבד – והרי ידוע שארוחת בוקר היא החשובה ביותר ביום, על אחת כמה וכמה כשמעוניינים לטייל בו באינטנסיביות. ארוחת הבוקר תוגש בחדר האוכל של המלון או לעיתים בחדרים, בשעות שהוגדרו מראש: בדרך כלל טווח השעות הוא משבע עד עשר בבוקר.

אם בישראל אנחנו נוהגים לפנק את עצמנו בארוחות הבוקר, ביעדים רבים אחרים בעולם הארוחה שתקבלו תהיה בסיסית יותר או פחות – כמובן שהמקרה הקיצוני ביותר הוא ארוחת בוקר קונטיננטלית, שכוללת בדרך כלל לא יותר מאשר פרוסת לחם, ממרח אחד או שניים, חמאה ושתייה. גם במקומות שלא מגיעים ארוחת בוקר קונטיננטלית אנחנו עלולים להיתקל בקשיים, למשל מאכלים שישראלים לא אוכלים (בייקון, למשל). במלונות האיכותיים יהיה מספיק מבחר כך שגם הישראלים ששומרים כשרות, כמו גם ילדיהם, יוכלו למצוא את מבוקשם.

חצי פנסיון ופנסיון מלא

מתקדמים לעבר דרגת האירוח חצי פנסיון, או במשמעות המעשית שלה: אירוח הכולל ארוחת בוקר וארוחת ערב. מלונות שמציעים אירוח מהסוג הזה יתאימו בעיקר לאנשים שרוצים להתחיל את הבוקר בארוחה דשנה, לצאת לטיול ביעד בו הם נמצאים ולשוב למלון בסוף היום כשהם עייפים, מרוצים וגם רעבים.

אירוח על בסיס פנסיון מלא לוקח את המשוואה הקולינרית צעד נוסף קדימה. זהו אירוח שבו האורחים זכאים לשלוש ארוחות מדי יום – ארוחת בוקר, ארוחת צהריים וארוחת ערב. אם נוסעים למקום מסוים כדי לחקור אותו מבחינה תיירותית, סביר להניח שלא מעט מהארוחות תפסידו: עם כל הכבוד לארוחת הצהריים, למשל, אתם לא רוצים לעזוב ביקור בעיר כדי לשוב למלון לאכול, ואז לחזור אליה. מנגד, במקרה של נופשונים זוהי בחירה מתאימה מאד.

הכל כלול

את הסקירה אנחנו מסיימים עם אחד מאופני האירוח האהובים ביותר עבור הישראלים, או אפילו עבור תיירים ונופשים כמכלול. אירוח על בסיס הכל כלול, כפי שניתן להסיק משמו, מציע הכל מהכל: לא רק שלוש ארוחות ביום, אלא גם ארוחות ביניים, מאכלים שמוגשים בכל שעות היום (חטיפים, פיצות, עוגות וכן הלאה), ארטיקים, גלידות ולעיתים גם שתייה אלכוהולית. נופשוני הכל כלול נפוץ במיוחד ביעדי הנופש של המזרח התיכון  – הדוגמא המובהקת היא טורקיה – והם אידיאליים למשפחות ולזוגות שלא רוצים לצאת יותר מדי מהמלון בו הם נמצאים.

אולי יעניין אותך:

קהיר – מלונות ולינה

שתפו פוסט זה